Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2010

ΜΕ... ΔΙΑΙΤΗΤΗ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Απο τα Νέα
Του Νίκου Μάστορα
3/02/2010

Ένας άγνωστος «εμφύλιος» μεταξύ των μηχανικών των πολυτεχνείων και των ΤΕΙ για τη μεγάλη οικονομική πίτα των ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων, αλλά και για τα επαγγελματικά προσόντα των αποφοίτων τους, εξελίσσεται το τελευταίο διάστημα.


Τα πολυτεχνεία και οι πολυτεχνικές σχολές των ΑΕΙ της χώρας από τη μια πλευρά, σε συνάντηση που θα έχουν την ερχόμενη Δευτέρα οι πρυτάνεις και κοσμήτορές τους- στην οποία θα συμμετάσχει το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και το ΤΕΕ- θα ζητήσουν από το υπουργείο Παιδείας την επίσημη αναβάθμιση των πτυχίων τους στο επίπεδο του ευρωπαϊκού μάστερ, δεδομένου ότι οι σπουδές στα ιδρύματα αυτά έχουν 5ετή διάρκεια. Επίσης, όπως τονίζει ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Αθήνας κ. Κων. Μουτζούρης, θα απαιτήσουν την κατάταξη των αποφοίτων τους στο επίπεδο 7 του σχεδιαζόμενου Ενιαίου Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων (ΕΠΕΠ) με 8 επίπεδα συνολικά, δηλαδή στο επίπεδο των μεταπτυχιακών σπουδών.

Την ίδια στιγμή, οι εκπρόσωποι των Τμημάτων ΤΕΙ Μηχανολογίας της χώρας πέρασαν στην αντεπίθεση και ύστερα από συνάντηση που οργάνωσαν προχθές οι εκπρόσωποί τους, ζητούν να τους χορηγηθεί δυνατότητα οργάνωσης αυτόνομων μεταπτυχιακών προγραμμάτων (σ.σ. μέχρι τώρα τα ΤΕΙ δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα) ώστε και οι δικοί τους μεταπτυχιακοί απόφοιτοι να μπορούν να καταταγούν στο 7ο επίπεδο του ΕΠΕΠ, ενώ οι απόφοιτοι με τετραετείς σπουδές πρέπει, καθώς λένε, να καταταγούν στο 6ο επίπεδο, όπως ακριβώς και οι απόφοιτοι ΑΕΙ με σπουδές ίσης διάρκειας. Επίσης, οι εκπρόσωποι των Μηχανολόγων ΤΕΙ, εν όψει της έναρξης των ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων, προειδοποιούν ότι δεν πρέπει να εξαιρεθούν ή να περιοριστούν προς όφελος των αποφοίτων πολυτεχνικών σχολών.

Οι σχολές Μηχανολογίας των ΤΕΙ, υποστηρίζουν οι εκπρόσωποί τους, «διαθέτουν την υποδομή, την εμπειρία και το ειδικευμένο προσωπικό για την επιμόρφωση των αποφοίτων τους στα πλαίσια δημιουργίας Σώματος Ενεργειακών Επιθεωρητών. Ως εκ τούτου οποιαδήποτε μεθόδευση περιορισμού του εκπαιδευτικού ρόλου των Τμημάτων Μηχανολογίας είναι απαράδεκτη. Επίσης, οι απόφοιτοι διαθέτουν τις απαιτούμενες θεωρητικές γνώσεις και την εργαστηριακή εμπειρία για τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων- επαγγελματική δραστηριότητα κατ΄ εξοχήν εναρμονισμένη με την ειδικότητα του Μηχανολόγου Μηχανικού- χωρίς περιορισμούς επιφάνειας κτιρίου ή εγκατεστημένης ισχύος».

Τα σενάρια
Το υπουργείο Παιδείας από την πλευρά του είναι προς το παρόν επιφυλακτικό και προς τις δύο κατευθύνσεις και μέχρι στιγμής δεν έχει αποκαλύψει τις προθέσεις του, καθώς προετοιμάζει το Ενιαίο Πλαίσιο Προσόντων που θα ανακοινωθεί πιθανότατα εντός του Φεβρουαρίου. Προηγούμενες ηγεσίες του πάντως έβλεπαν θετικά το αίτημα των πολυτεχνικών σχολών για την αναβάθμιση των πτυχίων σε μάστερ, δεδομένου ότι το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες χώρες όπως π.χ. στη Βρετανία. Όμως αν υιοθετηθεί η πρόταση των πολυτεχνικών σχολών, θα έχουμε το φαινόμενο σπουδών που θα οδηγούν κατευθείαν σε μάστερ, χωρίς ενδιάμεσο πρώτο τίτλο.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails