Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2009

Ανακαλεί τις άδειες των κολεγίων μέχρι... να τις ξαναδώσει

Απο την Αυγή
Του Π. Στεφανάκου
24/11/2009

Διαπιστευτήρια στο ευρωπαϊκό φραντσάιζινγκ υποβάλλει η Α. Διαμαντοπούλου προαναγγέλλοντας ότι θα καταργήσει τον νόμο Στυλιανίδη γιατί δεν είναι... συμβατός με την κοινοτική νομοθεσία! Η πλήρης αποδοχή από την υπουργό Παιδείας της ευρωπαϊκής απαίτησης για αναγνώριση των παραρτημάτων των βρετανογαλλικών πανεπιστημίων χωρίς κανένα ακαδημαϊκό έλεγχο, επιχειρείται να καλυφθεί κάτω από τη σκόνη του καβγά που αφήνει η απόφαση της Α. Διαμαντοπούλου να ανακαλέσει τις άδειες λειτουργίας των κολεγίων.


Πρόκειται για τις 33 άδειες που χορήγησε ο πρώην υπουργός Παιδείας, Α. Σπηλιωτόπουλος, δύο ημέρες πριν τις εκλογές, χωρίς να τηρηθούν ούτε καν οι τυπικές διαδικασίες που προέβλεπε ο νόμος Στυλιανίδη. Ήδη τα κολέγια του φραντσάιζινγκ, απειλούν με αγωγές με τις οποίες ζητούν αποζημιώσεις για τα έξοδα που υποστηρίζουν ότι έκαναν για να λάβουν τις άδειες, ενώ την Παρασκευή συγκαλείται έκτακτη Γενική Συνέλευση των κολεγιαρχών για να λάβουν αποφάσεις για τις μορφές αντίδρασης. Από την πλευρά του, ο Α. Σπηλιωτόπουλος κατηγορεί την Α. Διαμαντοπούλου για τακτικίστικους ελιγμούς, κουκούλωμα και συσσώρευση των προβλημάτων.

Η ιστορία με τα κολέγια συνόδεψε την κ. Διαμαντοπούλου από την πρώτη στιγμή που πήρε το δρόμο για το υπουργείο. Η υπουργός Παιδείας ζήτησε από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους να γνωμοδοτήσει για το νόμιμο ή όχι της διαδικασίας που ακολουθήθηκε για "την εσπευσμένη έκδοση αδειών λειτουργίας" στα κολέγια. Χθες, η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους απεφάνθη ομόφωνα για το παράνομο της διαδικασίας. Βάσει αυτής της γνωμοδότησης, η Α. Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε ανάκληση όλων των αδειών και στην επανεξέταση του συνόλου των φακέλων, οι οποίοι, όπως δηλώνεται σε σχετική ανακοίνωση, ουδέποτε εξετάστηκαν από τον προηγούμενο υπουργό, παρά τα προβλεπόμενα από τον Νόμο 3696/2008 που είχε ψηφιστεί από τον προκάτοχό του.

Κι εδώ αρχίζουν τα μαθήματα διγλωσσίας. Από τη μία πλευρά, ανακαλούνται οι άδειες επειδή χορηγήθηκαν χωρίς να τηρηθούν τα προβλεπόμενα από το νόμο Στυλιανίδη και από την άλλη, η υπουργός Παιδείας αποδέχεται πλήρως την ευρωπαϊκή επιχειρηματολογία ότι ο νόμος για τα κολέγια παραβιάζει "θεμελιώδεις κοινοτικές ελευθερίες".

Μάλιστα, η υπουργός, σε ρόλο εκπροσώπου της Ευρωπαικής Επιτροπής, ανακοινώνει την τιμωρία μας για "δύο σημαντικές παραβάσεις" που διέπραξε η Ελλάδα:

Πρώτον, εστάλη «αιτιολογημένη γνώμη» και ξεκινά διαδικασία επιβολής προστίμου για τη μη-συμμόρφωσή μας σε δύο καταδικαστικές αποφάσεις του ΔΕΚ που αφορούν, μεταξύ άλλων, την ενσωμάτωση της Οδηγίας 36/2005.

Δεύτερον, ξεκινούν νομικές διαδικασίες λόγω της παραβίασης θεμελιωδών κοινοτικών ελευθεριών μέσω του Ν. 3696/2008 νόμου που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Ως υπάκουο μέλος της κοινότητας, η Α. Διαμαντοπούλου εκφράζει... την αγανάκτησή της επειδή η κυβέρνηση της Ν.Δ. της "κληροδότησε ένα πρωτοφανές χάος με άδειες που δόθηκαν με παράνομες υπουργικές αποφάσεις, βασιζόμενες σε ένα νόμο που κηρύσσεται ασύμβατος προς το ευρωπαϊκό δίκαιο!"

Ωστόσο, βάσει αυτού του νόμου που δεν εφαρμόστηκε, ανακαλούνται οι άδειες! Δεν πρόκειται για σύγχυση αλλά για επικοινωνιακό τρικ προκειμένου να καλυφθεί η απόφαση να ελαστικοποιηθούν ακόμα περισσότερο τα κριτήρια που θεσπίζει ο νόμος της Ν.Δ. για τα κολέγια. Και ο καλύτερος τρόπος είναι μια επιφανειακή σύγκρουση, την ώρα που το υπουργείο Παιδείας θα προσαρμόζει πλήρως το εθνικό δίκαιο στην κοινοτική οδηγία. Γρήγορα, πολύ γρήγορα. As soon as possible, είχε δηλώσει η Α. Διαμαντοπούλου στην πρώτη συνάντησή της με τους δημοσιογράφους.

Η προσαρμογή ονομάζεται ξεκαθάρισμα του τοπίου "από ένα καθεστώς ανευθυνότητας, άγνοιας και παρανομίας, το οποίο ταυτόχρονα επιτείνει την αναξιοπιστία της χώρας μας στην Ευρώπη".

Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν οι ενέργειες της κυβέρνησης σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο για το θέμα, αφού προηγηθούν συναντήσεις της υπουργού Παιδείας, την Πέμπτη και Παρασκευή, στις Βρυξέλλες, όπου θα αρκεστεί να ζητήσει "αμοιβαιότητα" και "αυθεντικότητα" στους ελέγχους της ποιότητας των δομών της εκπαίδευσης μεταξύ των χωρών μελών.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails