Απο το Esos.gr
02/04/2014
Το ΥΠΑΙΘ συνηγορεί στην έκδοση Προεδρικού Διατάγματος με σύμφωνη Γνώμη
του ΤΕΕ για την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων των Πολιτικών
Μηχανικών , ώστε να αποφευχθεί η ισοπέδωση και να υπάρχει διαβάθμιση και
σαφής διαχωρισμός των δικαιωμάτων των αποφοίτων του Πανεπιστημιακού
Τομέα και των ΤΕΙ. Αυτό είναι βέβαια πολύ διαφορετικό από τον πλήρη
αποκλεισμό κάποιων κατηγοριών από την άσκηση ενός επαγγέλματος.
Την παρπάνω θέσει διατυπώνει το υπουργείο Παιδείας με non paper που απέστειλε στο esos, με αφορμή τις αντιδράσεις του ΤΕΕ στην ψηφισθείσα διάταξη για τομ επάγγελμα του Πολιτικού Μηχανικού, και υπογραμμίζει:
Α.Οι
οξύτατοι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιεί το ΤΕΕ στις ανακοινώσεις του,
σίγουρα ανήκουν σε άλλες εποχές. Σε εποχές που οι συντεχνίες επέβαλαν
την άποψη τους στην Κυβέρνηση με απειλή πολιτικού κόστους. Έχουν
παρέλθει αυτές οι εποχές.
Β.Τα άρθρα που αφορούν στα
επαγγέλματα του Πολιτικού Μηχανικού, του Αρχιτέκτονα Μηχανικού, του
Τοπογράφου Μηχανικού συμπεριελήφθησαν στο Πολυνομοσχέδιο ως «μνημονιακές
υποχρεώσεις» του ΥΠΕΚΑ, του Υποδομών και του Ανάπτυξης. Το ΥΠΑΙΘ δεν είχε κληθεί να καταθέσει την άποψή του.
Γ.Το
ΥΠΑΙΘ αντέδρασε με νομοτεχνική βελτίωση στον περιορισμό της απόδοσης
του επαγγελματικού τίτλου του Πολιτικού Μηχανικού κ.λπ. μόνο σε
αποφοίτους του Πανεπιστημιακού τομέα, η οποία αντίκειται στη λογική, στα
διεθνή δεδομένα, αλλά και στη νέα Αρχιτεκτονική της Τριτοβάθμιας
Εκπαίδευσης μετά το «Σχέδιο Αθηνά».
Δ.Η διάταξη της
εναρμόνισης της νομοθεσίας μας, δηλαδή της σχετικής κοινοτικής οδηγίας,
σύμφωνα με ευρωπαϊκή μας υποχρέωση για την αναγνώριση πτυχίων και
διπλωμάτων που αποδίδουν Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα χωρών μελών της
Ε.Ε., ορθώς συμπεριελήφθη από τους συντάκτες γι αυτό και το ΥΠΑΙΘ δεν
ζήτησε την διαγραφή της. Από το 2012 αποδίδονται επαγγελματικά
δικαιώματα σε όλους τους αποφοίτους των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης των χωρών μελών της ΕΕ και δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν τα
επαγγέλματα Πολιτικών Μηχανικών, κ.λπ.
Ε.Επίσης
επισημαίνουμε ότι λόγω ακριβώς της εναρμόνισης από το 2012 με την
σχετική οδηγία, που το ΥΠΑΙΘ από το 2012 νομοθέτησε, τα ΚΟΛΛΕΓΙΑ είναι
πάροχοι υπηρεσιών εκπαίδευσης που παρέχουν κατά αποκλειστικότητα σπουδές
βάση συμφωνιών πιστοποίησης ή δικαιόχρησης με ιδρύματα Ανώτατης
Εκπαίδευσης της αλλοδαπής, αναγνωρισμένα από τις αρχές που εδρεύουν.
Ζ.Τέλος,
το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων με τις μεταρρυθμιστικές του
δράσεις στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ, με την
αναβάθμιση της Έρευνας & Τεχνολογίας, με την παροχή επαγγελματικών
δικαιωμάτων σε αποφοίτους ΕΠΑΛ που εκκρεμούσαν την τελευταία πενταετία
και με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων που μόλις ανακοινώθηκε έχει
αποδεδειγμένα λάβει τα απαραίτητα μέτρα για ένα ανθρώπινο δυναμικό
ανταγωνιστικό σε Ελλάδα και Ευρώπη, χωρίς αποκλεισμούς και αδικίες.