Απο το Ριζοσπάστη
09/06/2010
Συνεχίζουν το συντεχνιακό τους δρόμο οι πρυτάνεις και κοσμήτορες των πολυτεχνείων της χώρας, μαζί με την πρυτανική αρχή του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το ΤΕΕ και το ΓΕΩΤΕΕ. Στη σύνοδό τους στη Λέσβο, στις 4 και 5 του Ιούνη, καμώνονται ότι τάχα διαφωνούν με κάποιες πλευρές της κυρίαρχης πολιτικής για την Παιδεία, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο τους τη συμφωνία τους στην ουσία αυτής της πολιτικής.
Στο κείμενο μιλούν για «πολιτικές ευθύνες του υπουργείου στην κατεύθυνση ισοπέδωσης της Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, με επικίνδυνες για το δημόσιο συμφέρον επιπτώσεις από την άσκηση των τεχνικών επαγγελμάτων, τόσο με το ΠΔ αναγνώρισης των κολεγίων ως ισότιμων, όσο και με τα σχέδια ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ». Από τη μία είναι ενάντια στην αναγνώριση των κολεγίων, αλλά δέχονται την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των πολυτεχνείων και το πάρτι «επενδύσεων» που γίνεται απ' τις επιχειρήσεις. Από την άλλη εξομοιώνουν το αποπροσανατολιστικό παραμύθι των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους των ΤΕΙ με την αναγνώριση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα, μέσω των κολεγίων (όπως από τη δική τους σκοπιά κάνουν και οι διοικήσεις των ΤΕΙ)!
Στη συνέχεια επαναφέρουν το αίτημα για αναγνώριση των πτυχίων των μηχανικών και γεωτεχνικών ως Master, αλλά προτείνουν και στα Πολυτεχνεία, στις Πολυτεχνικές Σχολές της χώρας και στο ΤΕΕ τη διερεύνηση της συνεργασίας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαπίστευσης (ΕΟΔ) για τη διαπίστευση προγραμμάτων σπουδών των μηχανικών. Με λίγα λόγια, δηλαδή, υποστηρίζουν ότι τα πολυτεχνεία παρέχουν σπουδές υψηλού επιπέδου (επιπέδου μάστερ) και ζητούν αυτό να τους αναγνωριστεί και την ίδια στιγμή «αυτοαμφισβητούνται» και καλούν τον ΕΟΔ να τα ...πιστοποιήσει και να αποδείξει τάχα το επίπεδό τους.
Αποκορύφωμα του συντεχνιακού συμψηφισμού αντιφάσεων είναι η κριτική στο υπουργείο για την εφαρμογή της στρατηγικής της Μπολόνια και η υποστήριξη του Ενιαίου Πλαισίου Προσόντων που (γεννημένο στο πλαίσιο της Μπολόνια) διασπά τη γνώση και ισοπεδώνει τα πανεπιστήμια με κάθε έμπορο της γνώσης!
Γ.Χ