Ερχονται ΤΕΙ... δύο ταχυτήτων
Στην πρώτη ταχύτητα εντάσσονται τα υψηλόβαθμα και δημοφιλή και στη δεύτερη τα χαμηλόβαθμα, παίρνοντας τη μορφή τοπικών κολεγίων
Τελικά πρόκειται για ...αγύριστα κεφάλια!
Εκεί αυτοί, επιμένουν!
Στην εφαρμογή των αρχών της θεωρίας της Δημόσιας Επιλογής (Public Choice)...
Χωρίς καμία αναστολή!
Τώρα και στην Παιδεία οι αρχές του καταναλωτισμού...
Τώρα, ποιό διαβολεμένο μυαλό το σκέφθηκε αυτό το πράγμα δεν ξέρω...
Διαβάστε περισσότερα: http://www.e-go.gr/news/article.asp?catid=17826&subid=2&pubid=45748657
Τι μας λέτε βρε ...άσχετοι?
Ακου ΤΕΙ ...δύο ταχυτήτων!!!
Είναι δυνατόν, να σκοπεύετε στη διασύνδεση της ζήτησης για τα διάφορα Τμήματα από τους υποψηφίους φοιτητές, με την αξιολόγηση των Τμημάτων και την ένταξη των αποφοίτων τους σε βαθμίδα εκπαίδευσης (τριτοβάθμια ή μεταδευτεροβάθμια αντίστοιχα) ή ακόμη χειρότερα την ένταξη των πτυχιούχων στην οκταβάθμια κλίμακα του Ενιαίου Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων, ανάλογα με το επίπεδο δεξιοτήτων?
Άν είναι δυνατόν να σκέφτονται κάποιοι ότι θα εφαρμόσουν τις αρχές του καταναλωτισμού (consumerism), στις διαδικασίες πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση...
Δηλαδή,
...σε συνθήκες όπου υπάρχει εξαιρετικά ασύμμετρη -δηλαδή ατελής- πληροφόρηση και ενημέρωση...
...από ένα κοινό -τους μαθητές- που έχει αποδειχθεί σχετικά ανώριμο για τέτοιες επιλογές ακόμη και σε ιδιωτικά αγαθά και κυρίως δεν έχει κάν διαμορφώσει καταναλωτική συνείδηση για τα δημόσια αγαθά, όπως αυτό της παιδείας...
...και μάλιστα, όταν είναι γνωστό ότι οι προτιμήσεις δεν είναι μόνον αλληλεξαρτώμενες -πράγμα που σημαίνει ότι επηρεάζονται καταλυτικά από την επίδραση του marketing, δηλαδή της διαφήμισης- αλλά κυρίως είναι εξαιρετικά ασταθείς και μεταβαλλόμενες ακόμη και σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα!
Δηλαδή, τι θα μας πεί το Υπουργείο Παιδείας, που καμώνεται ότι όλα τα ξέρει...
Τι θα γίνει για παράδειγμα, εάν το 2012 οι μαθητές δεν επιλέξουν το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ κάποιας Σχολής ή για να αναφερθούμε σε πραγματικές περιπτώσεις το Τμήμα Βιοτεχνολογίας, το οποίο εφέτος δεν προσέλκυσε πολλούς ενδιαφερόμενους υποψήφιους φοιτητές, με αποτέλεσμα κάποιοι να σκέφτονται ακόμη και να το κλείσουν από τώρα...
Θα υποβαθμίσουν τα προαναφερόμενα Τμήματα στο επίπεδο της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θα τα εντάξουν στα ΙΕΚ και στα Κολλέγια?
Και τι θα γίνει, εάν υποθέσουμε ότι οι συγκεκριμένες κατευθύνσεις επιστρέφουν μετά από δύο ή τρία ή/και πέντε χρόνια στο προσκήνιο και η ζήτηση γι' αυτές αυξάνεται κατακόρυφα?
Ιδιαίτερα όταν είναι σε όλους μας γνωστό ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες και η αγορά εργασίας το αναγνωρίζει αμέσως και συχνά το προεξοφλεί...
Άλλωστε, είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι οι προτιμήσεις αλλάζουν ραγδαία στην Ελλάδα -και παντού στον κόσμο- ακόμη και για κατευθύνσεις και Τμήματα των οποίων το αντικείμενο ουδόλως σχετίζεται με τις τεχνολογικές εξελίξεις και την πρόοδο της επιστήμης ή τη ζήτηση από την αγορά...
Άς θυμηθούμε απλά, την κατά το πρόσφατο παρελθόν αύξηση της ζήτησης για τμήματα των εκπαιδευτικών κατευθύνσεων -κυρίως δασκάλων και νηπιαγωγών- όπως επίσης και την αιφνίδια αύξηση της ζήτησης τα δύο τελευταία χρόνια για τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας (αστυνομικών και στρατιωτικών Τμημάτων και Σχολών)...
Τότε να δούμε, τι θα σκεφθεί να κάνει το Υπουργείο Παιδείας!
Θα βγάλει το Τμήμα Βιοτεχνολογίας από την κατηγορία της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το πέμπτο επίπεδο της οκταβάθμιας κλίμακας δεξιοτήτων και θα το εντάξει στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και επομένως στο έκτο επίπεδο δεξιοτήτων?
Και τους απόφοιτους τι θα τους κάνει?
Τι επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν?
Ανάλογα με ποιά χρονιά αποφοίτησαν και σε ποιά βαθμίδα εκπαίδευσης ήταν ενταγμένο το Τμήμα τη συγκεκριμένη χρονιά?
Για όνομα του Θεού, βρε αθεόφοβοι!!!
Σαν πολλά παιγνίδια δεν παίζονται εκεί στο Υπουργείο με τις διάφορες συντεχνίες?
Ουσιαστικά, πρόκειται για το Δούρειο Ίππο που θα επιχειρήσει να υποβαθμίσει με έμμεσο τρόπο τους τίτλους σπουδών, τα επαγγελματικά δικαιώματα και τα επαγγελματικά προσόντα των αποφοίτων.
Σταύρος Κυριαζής
Μέλος Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΣΑΤΕ - ΕΣΥΠ)