Κυριακή, 29 Αυγούστου 2010

EETEM : Η κατάργηση της βάσης του δέκα Φρούδες ελπίδες για τα Περιφεριακά Α.Ε.Ι.

Αθήνα, 27-8-2010

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι) για το ακαδημαϊκό έτος 2010 - 2011 έφερε και πάλι στην επιφάνεια την παθογένεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ δικαιώθηκε για την επιμονή της στην διατήρηση της βάσης του δέκα (10).

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πληρώνει τα επίχειρα των πράξεων της, μέσω των πειραματισμών της, στην ανώτατη εκπαίδευση.

Η βάση του δέκα δεν δικαίωσε ούτε αυτούς που την καθιέρωσαν, ούτε αυτούς που την κατάργησαν, αφού οι λόγοι και στην μια και στην άλλη περίπτωση δεν έχουν καμία σχέση με το θέμα της εκπαιδευτικού συστήματος εισαγωγής στα Α.Ε.Ι!

Χωρίς να υφίσταται ελάχιστο όριο επίδοσης, έμειναν κενές 4.000 θέσεις σε Τ.Ε.Ι και Πανεπιστήμια!

Αυτό που πρέπει να προβληματίσει την κοινή γνώμη δεν είναι τα παίγνια των Μ.Μ.Ε με τους αριθμούς και τις βαθμολογίες, αλλά οι λόγοι για τους οποίους δεν επιλέγονται τα τμήματα των περιφερειακών Τ.Ε.Ι και Πανεπιστημίων παρότι, προσφέρουν πολύ χαμηλές βαθμολογίες εισαγωγής.


Αυτό που πρέπει να προβληματίσει την κοινή γνώμη δεν είναι τα παίγνια των Μ.Μ.Ε με τους αριθμούς και τις βαθμολογίες, αλλά οι λόγοι για τους οποίους δεν επιλέγονται τα τμήματα των περιφερειακών Τ.Ε.Ι και Πανεπιστημίων παρότι, προσφέρουν πολύ χαμηλές βαθμολογίες εισαγωγής.

Όταν πανεπιστημιακό ή τεχνολογικό τμήμα Α.Ε.Ι διαθέτει 300 θέσεις (!) για νεοεισερχομένους φοιτητές και το επιλέγουν μόνο 200 υποψήφιοι, χωρίς μίνιμουμ βαθμό εισαγωγής, είναι λογικό, να εισαχθεί και υποψήφιος με το χαμηλότερο συντελεστή, αφού το σύστημα εισαγωγής φοιτητών που ισχύει, δεν προσφέρεται για αξιολόγηση γνώσεων, αλλά κυρίως βασίζεται στην εμπορική λογική της «προσφοράς και ζήτησης» θέσεων στα ανώτατα Ιδρύματα!

Τα Τμήματα των Τ.Ε.Ι και των Πανεπιστημίων που δεν επιλέχθηκαν, συγκέντρωσαν τα φώτα της δημοσιότητας, για τη χαμηλή βαθμολογία εισαγωγής και όχι διότι δεν προσφέρουν καμία επαγγελματική προοπτική στους πτυχιούχους τους ή ότι είναι τμήματα που προσφέρουν γνώσεις σε ένα υπερεξειδεικευμένο αντικείμενο.

Ούτε βέβαια απασχολεί κανέναν το γεγονός ότι, πολλά τμήματα Τ.Ε.Ι, απαξιώθηκαν από τον συνεχή επαγγελματικό αποκλεισμό των πτυχιούχων τους από τα συντεχνιακά κρατικοεπιδοτούμενα επιμελητήρια (Τ.Ε.Ε – ΓΕΩΤ.Ε.E – Ο.Ε.Ε) και την έλλειψη βούλησης της ελληνικής πολιτείας να εφαρμόσει τις διατάξεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Τ.Ε.Ι.

Γιατί κάποιος υποψήφιος να επιλέξει τιμήματα των Α.Ε.Ι της Περιφέρειας τα οποία δεν έχουν επαγγελματική κατοχύρωση, εφόσον, πλέον με τις ευλογίες του Υπουργείου Παιδείας, μπορεί να σπουδάσει στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, σε Κολέγιο συνδεδεμένο με Πανεπιστήμιο του Εξωτερικού και με δεδομένα επαγγελματικά δικαιώματα;

Οι διοικήσεις των Τ.Ε.Ι θα πρέπει να αναθεωρήσουν εκ βάθρων τις απόψεις τους για την ίδρυση τμημάτων με ασαφές επιστημονικό αντικείμενο, την ύπαρξη πολλών ομοειδών τμημάτων σε διαφορετικά ιδρύματα της περιφέρειας και επιτέλους Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι θα πρέπει να συντονιστούν ώστε να πάψουν να ιδρύουν, εκ των υστέρων, τμήματα ομοειδή που ήδη λειτουργούν σε άλλα Ιδρύματα.

Η ελληνική κοινωνία διαθέτει και την οξύνοια και τα αισθητήρια για να απομακρύνει τα παιδιά της από την ταλαιπωρία που υφίστανται οι 350.000 πτυχιούχοι των Τ.Ε.Ι, επί 27 χρόνια, εξαιτίας του συντεχνιακού πολέμου των γνωστών επιμελητηρίων των κλειστών επαγγελμάτων των πτυχιούχων Πανεπιστημιακών τμημάτων.

Είναι αυτονόητο, ότι κανένας, ειδικά σήμερα, εν μέσω οικονομικής κρίσης δεν θα δαπανήσει χρήμα και κανένας νέος ή νέα δεν θα καταβάλλει κόπο για να σπουδάσει σε ένα Τμήμα Α.Ε.Ι για να οδηγηθεί, μετά βεβαιότητας, στην ανεργία.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση συνολικά, να αναθεωρήσουν την πολιτική απαξίωσης των Τ.Ε.Ι αλλά και Πανεπιστημίων και να προχωρήσουν άμεσα:


* Στην κατάργηση των Τμημάτων τα οποία ιδρύθηκαν αποκλειστικά για εξυπηρέτηση τοπικών αναγκών , χωρίς σοβαρές μελέτες σκοπιμότητας, με γνωστικά αντικείμενα ασύμβατα με την ελληνική παραγωγική διαδικασία τα οποία δεν παρέχουν επαγγελματικές προοπτικές στους πτυχιούχους τους.

* Στην άμεση επίλυση της επαγγελματικής κατοχύρωσης των πτυχιούχων αρκετών τμημάτων Τ.Ε.Ι που εκκρεμούν, με βάση τον ανώτατο χαρακτήρα των σπουδών, με νόμο και την ένταξη των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι στο 6Ο επίπεδο Επαγγελματικών προσόντων.

* Στην Ίδρυση Ανεξάρτητου Φορέα Πιστοποίησης Επαγγελματικών Προσόντων.

* Στην ανάθεση στους οικείους επαγγελματικούς – επιστημονικούς φορείς των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι, της χορήγησης της αρχικής άδειας άσκησης επαγγέλματος, όπως ισχύει και στην Ευρώπη.

* Στην αποκρατικοποίηση των γνωστών επαγγελματικών επιμελητηρίων.

* Στην άρση ορισμένων περίκλειστων επαγγελμάτων στο χώρο της λεγόμενης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

* Στην καταξίωση της Τεχνολογικής Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Επίσης καλούμε:

τις Διοικήσεις των Τ.Ε.Ι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αντικρούσουν τα άθλια σχέδια της Υπουργού Παιδείας για έλεγχο και «μάντρωμα» των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι μέσω των «διευρυμένων» Επιμελητήριων των πτυχιούχων Πανεπιστημιακού τομέα και να προχωρήσουν σε κλείσιμο των Τ.Ε.Ι, στην αρχή της νιας ακαδημαϊκής περιόδου μέχρι να ψηφιστεί νόμος ή να εκδοθούν τα σχέδια Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα που εκκρεμούν, όπως αυτά εγκρίθηκαν από το Σ.Α.Τ.Ε το 2008, σύμφωνα με τις αποφάσεις των Συνόδους τους.



Γραφείο Τύπου Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails