Τρίτη, 31 Αυγούστου 2010

Τελικά ποιός είχε δίκιο?


Δημοσκόπηση στην ηλεκτρονική σελίδα του "Βήματος"

Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και μετά την κατάργηση της βάσης του 10 υπάρχει υποψήφιος που εισάγεται σε ΤΕΙ με μέσο όρο 0,9. Εσείς πιστεύετε ότι:




Δευτέρα, 30 Αυγούστου 2010

Οι ...πειραματισμοί συνεχίζονται (και στην Παιδεία)!!!

Ερχονται ΤΕΙ... δύο ταχυτήτων
Στην πρώτη ταχύτητα εντάσσονται τα υψηλόβαθμα και δημοφιλή και στη δεύτερη τα χαμηλόβαθμα, παίρνοντας τη μορφή τοπικών κολεγίων

Τελικά πρόκειται για ...αγύριστα κεφάλια!
Εκεί αυτοί, επιμένουν!
Στην εφαρμογή των αρχών της θεωρίας της Δημόσιας Επιλογής (Public Choice)...
Χωρίς καμία αναστολή!
Τώρα και στην Παιδεία οι αρχές του καταναλωτισμού...
Τώρα, ποιό διαβολεμένο μυαλό το σκέφθηκε αυτό το πράγμα δεν ξέρω...
Διαβάστε περισσότερα: http://www.e-go.gr/news/article.asp?catid=17826&subid=2&pubid=45748657

Τι μας λέτε βρε ...άσχετοι?
Ακου ΤΕΙ ...δύο ταχυτήτων!!!

Είναι δυνατόν, να σκοπεύετε στη διασύνδεση της ζήτησης για τα διάφορα Τμήματα από τους υποψηφίους φοιτητές, με την αξιολόγηση των Τμημάτων και την ένταξη των αποφοίτων τους σε βαθμίδα εκπαίδευσης (τριτοβάθμια ή μεταδευτεροβάθμια αντίστοιχα) ή ακόμη χειρότερα την ένταξη των πτυχιούχων στην οκταβάθμια κλίμακα του Ενιαίου Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων, ανάλογα με το επίπεδο δεξιοτήτων?

Άν είναι δυνατόν να σκέφτονται κάποιοι ότι θα εφαρμόσουν τις αρχές του καταναλωτισμού (consumerism), στις διαδικασίες πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση...
Δηλαδή,
...σε συνθήκες όπου υπάρχει εξαιρετικά ασύμμετρη -δηλαδή ατελής- πληροφόρηση και ενημέρωση...
...από ένα κοινό -τους μαθητές- που έχει αποδειχθεί σχετικά ανώριμο για τέτοιες επιλογές ακόμη και σε ιδιωτικά αγαθά και κυρίως δεν έχει κάν διαμορφώσει καταναλωτική συνείδηση για τα δημόσια αγαθά, όπως αυτό της παιδείας...
...και μάλιστα, όταν είναι γνωστό ότι οι προτιμήσεις δεν είναι μόνον αλληλεξαρτώμενες -πράγμα που σημαίνει ότι επηρεάζονται καταλυτικά από την επίδραση του marketing, δηλαδή της διαφήμισης- αλλά κυρίως είναι εξαιρετικά ασταθείς και μεταβαλλόμενες ακόμη και σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα!

Δηλαδή, τι θα μας πεί το Υπουργείο Παιδείας, που καμώνεται ότι όλα τα ξέρει...
Τι θα γίνει για παράδειγμα, εάν το 2012 οι μαθητές δεν επιλέξουν το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ κάποιας Σχολής ή για να αναφερθούμε σε πραγματικές περιπτώσεις το Τμήμα Βιοτεχνολογίας, το οποίο εφέτος δεν προσέλκυσε πολλούς ενδιαφερόμενους υποψήφιους φοιτητές, με αποτέλεσμα κάποιοι να σκέφτονται ακόμη και να το κλείσουν από τώρα...
Θα υποβαθμίσουν τα προαναφερόμενα Τμήματα στο επίπεδο της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θα τα εντάξουν στα ΙΕΚ και στα Κολλέγια?

Και τι θα γίνει, εάν υποθέσουμε ότι οι συγκεκριμένες κατευθύνσεις επιστρέφουν μετά από δύο ή τρία ή/και πέντε χρόνια στο προσκήνιο και η ζήτηση γι' αυτές αυξάνεται κατακόρυφα?
Ιδιαίτερα όταν είναι σε όλους μας γνωστό ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες και η αγορά εργασίας το αναγνωρίζει αμέσως και συχνά το προεξοφλεί...
Άλλωστε, είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι οι προτιμήσεις αλλάζουν ραγδαία στην Ελλάδα -και παντού στον κόσμο- ακόμη και για κατευθύνσεις και Τμήματα των οποίων το αντικείμενο ουδόλως σχετίζεται με τις τεχνολογικές εξελίξεις και την πρόοδο της επιστήμης ή τη ζήτηση από την αγορά...
Άς θυμηθούμε απλά, την κατά το πρόσφατο παρελθόν αύξηση της ζήτησης για τμήματα των εκπαιδευτικών κατευθύνσεων -κυρίως δασκάλων και νηπιαγωγών- όπως επίσης και την αιφνίδια αύξηση της ζήτησης τα δύο τελευταία χρόνια για τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας (αστυνομικών και στρατιωτικών Τμημάτων και Σχολών)...

Τότε να δούμε, τι θα σκεφθεί να κάνει το Υπουργείο Παιδείας!
Θα βγάλει το Τμήμα Βιοτεχνολογίας από την κατηγορία της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το πέμπτο επίπεδο της οκταβάθμιας κλίμακας δεξιοτήτων και θα το εντάξει στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και επομένως στο έκτο επίπεδο δεξιοτήτων?

Και τους απόφοιτους τι θα τους κάνει?
Τι επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν?
Ανάλογα με ποιά χρονιά αποφοίτησαν και σε ποιά βαθμίδα εκπαίδευσης ήταν ενταγμένο το Τμήμα τη συγκεκριμένη χρονιά?

Για όνομα του Θεού, βρε αθεόφοβοι!!!

Σαν πολλά παιγνίδια δεν παίζονται εκεί στο Υπουργείο με τις διάφορες συντεχνίες?

Ουσιαστικά, πρόκειται για το Δούρειο Ίππο που θα επιχειρήσει να υποβαθμίσει με έμμεσο τρόπο τους τίτλους σπουδών, τα επαγγελματικά δικαιώματα και τα επαγγελματικά προσόντα των αποφοίτων.


Σταύρος Κυριαζής

Μέλος Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΣΑΤΕ - ΕΣΥΠ)

Κυριακή, 29 Αυγούστου 2010

EETEM : Η κατάργηση της βάσης του δέκα Φρούδες ελπίδες για τα Περιφεριακά Α.Ε.Ι.

Αθήνα, 27-8-2010

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι) για το ακαδημαϊκό έτος 2010 - 2011 έφερε και πάλι στην επιφάνεια την παθογένεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ δικαιώθηκε για την επιμονή της στην διατήρηση της βάσης του δέκα (10).

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πληρώνει τα επίχειρα των πράξεων της, μέσω των πειραματισμών της, στην ανώτατη εκπαίδευση.

Η βάση του δέκα δεν δικαίωσε ούτε αυτούς που την καθιέρωσαν, ούτε αυτούς που την κατάργησαν, αφού οι λόγοι και στην μια και στην άλλη περίπτωση δεν έχουν καμία σχέση με το θέμα της εκπαιδευτικού συστήματος εισαγωγής στα Α.Ε.Ι!

Χωρίς να υφίσταται ελάχιστο όριο επίδοσης, έμειναν κενές 4.000 θέσεις σε Τ.Ε.Ι και Πανεπιστήμια!

Αυτό που πρέπει να προβληματίσει την κοινή γνώμη δεν είναι τα παίγνια των Μ.Μ.Ε με τους αριθμούς και τις βαθμολογίες, αλλά οι λόγοι για τους οποίους δεν επιλέγονται τα τμήματα των περιφερειακών Τ.Ε.Ι και Πανεπιστημίων παρότι, προσφέρουν πολύ χαμηλές βαθμολογίες εισαγωγής.


Αυτό που πρέπει να προβληματίσει την κοινή γνώμη δεν είναι τα παίγνια των Μ.Μ.Ε με τους αριθμούς και τις βαθμολογίες, αλλά οι λόγοι για τους οποίους δεν επιλέγονται τα τμήματα των περιφερειακών Τ.Ε.Ι και Πανεπιστημίων παρότι, προσφέρουν πολύ χαμηλές βαθμολογίες εισαγωγής.

Όταν πανεπιστημιακό ή τεχνολογικό τμήμα Α.Ε.Ι διαθέτει 300 θέσεις (!) για νεοεισερχομένους φοιτητές και το επιλέγουν μόνο 200 υποψήφιοι, χωρίς μίνιμουμ βαθμό εισαγωγής, είναι λογικό, να εισαχθεί και υποψήφιος με το χαμηλότερο συντελεστή, αφού το σύστημα εισαγωγής φοιτητών που ισχύει, δεν προσφέρεται για αξιολόγηση γνώσεων, αλλά κυρίως βασίζεται στην εμπορική λογική της «προσφοράς και ζήτησης» θέσεων στα ανώτατα Ιδρύματα!

Τα Τμήματα των Τ.Ε.Ι και των Πανεπιστημίων που δεν επιλέχθηκαν, συγκέντρωσαν τα φώτα της δημοσιότητας, για τη χαμηλή βαθμολογία εισαγωγής και όχι διότι δεν προσφέρουν καμία επαγγελματική προοπτική στους πτυχιούχους τους ή ότι είναι τμήματα που προσφέρουν γνώσεις σε ένα υπερεξειδεικευμένο αντικείμενο.

Ούτε βέβαια απασχολεί κανέναν το γεγονός ότι, πολλά τμήματα Τ.Ε.Ι, απαξιώθηκαν από τον συνεχή επαγγελματικό αποκλεισμό των πτυχιούχων τους από τα συντεχνιακά κρατικοεπιδοτούμενα επιμελητήρια (Τ.Ε.Ε – ΓΕΩΤ.Ε.E – Ο.Ε.Ε) και την έλλειψη βούλησης της ελληνικής πολιτείας να εφαρμόσει τις διατάξεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Τ.Ε.Ι.

Γιατί κάποιος υποψήφιος να επιλέξει τιμήματα των Α.Ε.Ι της Περιφέρειας τα οποία δεν έχουν επαγγελματική κατοχύρωση, εφόσον, πλέον με τις ευλογίες του Υπουργείου Παιδείας, μπορεί να σπουδάσει στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, σε Κολέγιο συνδεδεμένο με Πανεπιστήμιο του Εξωτερικού και με δεδομένα επαγγελματικά δικαιώματα;

Οι διοικήσεις των Τ.Ε.Ι θα πρέπει να αναθεωρήσουν εκ βάθρων τις απόψεις τους για την ίδρυση τμημάτων με ασαφές επιστημονικό αντικείμενο, την ύπαρξη πολλών ομοειδών τμημάτων σε διαφορετικά ιδρύματα της περιφέρειας και επιτέλους Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι θα πρέπει να συντονιστούν ώστε να πάψουν να ιδρύουν, εκ των υστέρων, τμήματα ομοειδή που ήδη λειτουργούν σε άλλα Ιδρύματα.

Η ελληνική κοινωνία διαθέτει και την οξύνοια και τα αισθητήρια για να απομακρύνει τα παιδιά της από την ταλαιπωρία που υφίστανται οι 350.000 πτυχιούχοι των Τ.Ε.Ι, επί 27 χρόνια, εξαιτίας του συντεχνιακού πολέμου των γνωστών επιμελητηρίων των κλειστών επαγγελμάτων των πτυχιούχων Πανεπιστημιακών τμημάτων.

Είναι αυτονόητο, ότι κανένας, ειδικά σήμερα, εν μέσω οικονομικής κρίσης δεν θα δαπανήσει χρήμα και κανένας νέος ή νέα δεν θα καταβάλλει κόπο για να σπουδάσει σε ένα Τμήμα Α.Ε.Ι για να οδηγηθεί, μετά βεβαιότητας, στην ανεργία.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση συνολικά, να αναθεωρήσουν την πολιτική απαξίωσης των Τ.Ε.Ι αλλά και Πανεπιστημίων και να προχωρήσουν άμεσα:


* Στην κατάργηση των Τμημάτων τα οποία ιδρύθηκαν αποκλειστικά για εξυπηρέτηση τοπικών αναγκών , χωρίς σοβαρές μελέτες σκοπιμότητας, με γνωστικά αντικείμενα ασύμβατα με την ελληνική παραγωγική διαδικασία τα οποία δεν παρέχουν επαγγελματικές προοπτικές στους πτυχιούχους τους.

* Στην άμεση επίλυση της επαγγελματικής κατοχύρωσης των πτυχιούχων αρκετών τμημάτων Τ.Ε.Ι που εκκρεμούν, με βάση τον ανώτατο χαρακτήρα των σπουδών, με νόμο και την ένταξη των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι στο 6Ο επίπεδο Επαγγελματικών προσόντων.

* Στην Ίδρυση Ανεξάρτητου Φορέα Πιστοποίησης Επαγγελματικών Προσόντων.

* Στην ανάθεση στους οικείους επαγγελματικούς – επιστημονικούς φορείς των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι, της χορήγησης της αρχικής άδειας άσκησης επαγγέλματος, όπως ισχύει και στην Ευρώπη.

* Στην αποκρατικοποίηση των γνωστών επαγγελματικών επιμελητηρίων.

* Στην άρση ορισμένων περίκλειστων επαγγελμάτων στο χώρο της λεγόμενης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

* Στην καταξίωση της Τεχνολογικής Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Επίσης καλούμε:

τις Διοικήσεις των Τ.Ε.Ι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αντικρούσουν τα άθλια σχέδια της Υπουργού Παιδείας για έλεγχο και «μάντρωμα» των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι μέσω των «διευρυμένων» Επιμελητήριων των πτυχιούχων Πανεπιστημιακού τομέα και να προχωρήσουν σε κλείσιμο των Τ.Ε.Ι, στην αρχή της νιας ακαδημαϊκής περιόδου μέχρι να ψηφιστεί νόμος ή να εκδοθούν τα σχέδια Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα που εκκρεμούν, όπως αυτά εγκρίθηκαν από το Σ.Α.Τ.Ε το 2008, σύμφωνα με τις αποφάσεις των Συνόδους τους.



Γραφείο Τύπου Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.



Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2010

Παρεμβάσεις..

Απο το Έθνος
27/08/2010

Στ. Καρκάνης

Μεγάλα και ευέλικτα ιδρύματα

«Είμαστε υπέρ του σχεδίου «Καλλικράτης» στα ΑΕΙ, αλλά με σοβαρό σχεδιασμό. Πρέπει πλέον να πάμε σε μεγάλα ιδρύματα, τα οποία όμως να είναι ευέλικτα. Να μην υπάρχουν τμήματα, αλλά προγράμματα σπουδών που θα αλλάζουν ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς. Νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια η επιλογή των υποψηφίων γίνεται με βάση την απορροφητικότητα στον δημόσιο τομέα, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολύ ελκυστικά τμήματα στα ΑΕΙ. Για παράδειγμα, αρκετά τμήματα αφορούν στο περιβάλλον. Και όμως σε μια εποχή που μιλάμε για πράσινη ανάπτυξη, ελάχιστοι τα επιλέγουν».

* Ο Σταύρος Καρκάνης είναι πρόεδρος του ΤΕΙ Λαμίας


Αθ. Μητρόπουλος

Oχι αποσπασματικά μέτρα

«Εμείς λέμε ότι όλη η τεχνική Παιδεία πρέπει να ενταχθεί κάτω από τα ΤΕΙ, τα οποία θα ορίζουν και τον τρόπο που θα μπαίνουν οι υποψήφιοι στα ΤΕΙ. Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις μπορούν να γίνουν από τα ίδια τα ιδρύματα, ώστε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Το τμήμα Γεωπληροφορικής και Περιβάλλοντος του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας στο οποίο εισήχθη υποψήφιος με μόνο 867 μόρια διαθέτει από τα πιο μοντέρνα γνωστικά αντικείμενα, αλλά είναι και αυτό «θύμα» της καθημερινής συκοφαντίας που δέχονται ορισμένα τμήματα, καθώς και της άγνοιας που υπάρχει στους νέους. Πριν γίνουν πάντως οι όποιες αλλαγές χρειάζεται μελέτη και όχι αποσπασματικά μέτρα, όπως έγινε με τη βάση του 10».

* Ο Αθανάσιος Μητρόπουλος είναι πρόεδρος του ΤΕΙ Καβάλας

Ι. Κόκορας

Τα παιδιά δεν γνωρίζουν τα τμήματα

«Σε πάρα πολλά τμήματα το υπουργείο Παιδείας μας δίνει πολύ περισσότερες θέσεις από όσες εμείς ζητάμε. Αναμενόμενο είναι λοιπόν αυτές οι θέσεις να μην καλύπτονται. Αρα εδώ δεν φταίει το γνωστικό αντικείμενο, αλλά ο μεγάλος αριθμός θέσεων. Επίσης υπάρχουν πάρα πολλά απομακρυσμένα ΤΕΙ, τα οποία δεν έχουν ζήτηση ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο. Το ζήτημα της χωροταξικής αναδιάρθρωσης δεν είναι απλό, πρέπει να γίνει μια διακομματική επιτροπή και να ερευνηθεί το θέμα εκ νέου. Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι να γίνουν αλλαγές, αλλά να γίνουν σωστά και να συμπληρωθούν με αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής, ακόμη και ελεύθερη σε ορισμένες περιπτώσεις. Υπάρχουν τμήματα στα ΤΕΙ που δεν έχουν ζήτηση από τους νέους όχι γιατί δεν έχουν ελκυστικό περιεχόμενο σπουδών, αλλά γιατί τα παιδιά δεν τα γνωρίζουν, ούτε ξέρουν ποια είναι η ανταπόκριση στην αγορά εργασίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως ο αριθμός των συγγενών τμημάτων πρέπει να περιοριστεί».

Ο Ιωάννης Κόκορας είναι πρόεδρος του ΤΕΙ Λάρισας

΄΄ Καλλικράτης ΄΄ στα ΤΕΙ

Απο το Έθνος
Τών Νικολ. Τρίγκα - Στέλιου Βογιατζάκη
27/08/2010

Στο «κόκκινο» βρίσκονται 34 τμήματα σε ΤΕΙ και πανεπιστήμια, καθώς παρά την κατάργηση της βάσης του 10 και φέτος έχουν κενές θέσεις, αφού οι υποψήφιοι δεν τα προτιμούν.
Οι διοικήσεις των ιδρυμάτων δεν είναι αρνητικές στον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις κάποιων τμημάτων τους, αλλά, όπως λένε, μια τέτοια απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί αποσπασματικά και χωρίς τα ίδια τα ιδρύματα να συμφωνήσουν, με δεδομένο ότι γνωρίζουν καλύτερα από τον καθέναν τα προβλήματα που υπάρχουν.

Οι πρόεδροι των ΤΕΙ κατηγορούν τις κατά καιρούς πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας ότι υπέγραφαν αποφάσεις για την ίδρυση νέων τμημάτων εξυπηρετώντας συμφέροντα και χωρίς προηγουμένως να γίνουν μελέτες για τη χρησιμότητά τους.

Υποστηρίζουν επίσης ότι υπάρχουν πάρα πολλά νέα τμήματα, τα οποία έχουν σύγχρονο και εξαιρετικά ενδιαφέρον επιστημονικό αντικείμενο με προοπτικές στην αγορά εργασίας, αλλά οι νέοι δεν τα προτιμούν για τον απλό λόγο ότι δεν τα γνωρίζουν, αφού η ίδια η πολιτεία, που τα δημιούργησε, δεν τα ανέδειξε στην ελληνική κοινωνία.

Τόσο τα ΤΕΙ όσο και τα πανεπιστήμια κρίνουν ότι υπάρχουν πάρα πολλά ομοειδή τμήματα διασκορπισμένα -χωρίς λογική και μελέτη- σε ολόκληρη τη χώρα, ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες πόλεις, τα οποία πρέπει να «συμμαζευτούν», διότι δεν εξυπηρετούν πραγματικές ανάγκες.

Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων και κυρίως οι πρόεδροι των ΤΕΙ έχουν ήδη συζητήσει τα θέματα αναδιοργάνωσης των ΑΕΙ, γνωρίζοντας ότι υπάρχει πλέον ανάγκη για σοβαρές αλλαγές στον «χάρτη» των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.

Δηλώνουν ότι τα ιδρύματα πρέπει να έχουν αυτονομία και να δημιουργούν τμήματα ή απλώς προγράμματα σπουδών, τα οποία θα είναι ευέλικτα και θα μπορούν να αλλάζουν ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς.

Οι πόλεις

Πόλεις όπως η Κοζάνη, η Καλαμάτα, η Ηγουμενίτσα, η Φλώρινα, το Μεσολόγγι έχουν τμήματα τα οποία ακόμη και φέτος -που δεν ίσχυσε η βάση του δέκα- εξακολουθούν να έχουν τεράστιο αριθμό κενών θέσεων, μια και το ενδιαφέρον των υποψηφίων αποδείχτηκε για άλλη μία φορά εξαιρετικά περιορισμένο.

Οι τοπικές κοινωνίες για προφανείς λόγους δεν επιθυμούν φυσικά να «χάσουν» αυτά τα τμήματα, αλλά τώρα «ο κόμπος έφτασε στο χτένι» και πρέπει να ληφθούν γενναίες και μελετημένες αποφάσεις για την τύχη τους.

Χθες η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου αναφερόμενη στο συγκεκριμένο θέμα δήλωσε ότι είναι αποφασισμένη να δείξει «τόλμη και σωφροσύνη» και να προχωρήσει σε θεμελιώδεις αλλαγές στα ΑΕΙ, δηλαδή ένα σχέδιο «Καλλικράτης» που θα περιλαμβάνει συγχωνεύσεις ή και κλείσιμο σχολών. Τόνισε επίσης ότι «η τοπική κοινωνία με λίγους φοιτητές δεν συντηρείται. Θα προχωρήσουμε σε πολύ μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία.

Ενα νέο μοντέλο διοίκησης με δυνάμεις της κοινωνίας και της επιστήμης, με νέο πρόγραμμα σπουδών, για να μην είναι τα ΑΕΙ εξεταστικά κέντρα. Αλλαγές θα γίνουν και ως προς την αυτοτέλεια των ιδρυμάτων, αλλαγές για τη διεθνοποίησή τους και αλλαγές στην αξιολόγηση, που θα είναι και προϋπόθεση για τη χρηματοδότησή τους».

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ:"Συγχωνεύσεις και αλλαγές αντικειμένου και όχι μόνο σε ΤΕΙ, αλλά και σε Πανεπιστημιακές Σχολές "

Απο το Esos.gr
26/08/2010

«Καλλικράτης» στην Παιδεία- με συγχωνεύσεις και αλλαγές αντικειμένου και όχι μόνο σε ΤΕΙ, αλλά και σε Πανεπιστημιακές Σχολές , ανακοίνωσε κι επισήμως σήμερα η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.
"Υπάρχει ένας αριθμός ΤΕΙ - και εδώ θα πρέπει να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις- που δεν είναι ελκυστικά, δεν είχαν προτιμήσεις"

είπε η υπ. Παιδείας μιλώντας στην εκπομπή «Πρωινό Mega» και υπογράμμισε: " Διαμορφώνεται – όπως γίνεται σε άλλες χώρες - ένα καθεστώς ελεύθερης πρόσβασης, δηλαδή ο υποψήφιος να μπορεί με το απολυτήριο λυκείου να πάει στις σχολές χωρίς να χρειάζεται να περάσει από τη διαδικασία αριστείας των εξετάσεων. Οι εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός".
"Προχωράμε, πρόσθεσε, σε θεμελιώδεις και διαρθρωτικές αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και σημείωσε η κ. Διαμντοπούλου: "Ο χωροταξικός σχεδιασμός και η θεματική αναδιάρθρωση είναι αντικείμενο ενός πολύπλοκου σχεδίου. Νέο μοντέλο διοίκησης, νέα προγράμματα σπουδών, αυτοτέλεια των πανεπιστημίων, διεθνοποίηση των πανεπιστημίων, και την αξιολόγηση προϋπόθεση για την χρηματοδότηση των πανεπιστημίων".
«Καλλικράτης» στην Παιδεία- με συγχωνεύσεις και αλλαγές αντικειμένου και όχι μόνο σε ΤΕΙ, αλλά και σε Πανεπιστημιακές Σχολές, τόνισε η υπ. Παιδείας και υπογράμμισε :"Κανένας Υπουργός Παιδείας δεν βλέπει το αποτέλεσμα των αλλαγών άμεσα. Είμαι απολύτως αποφασισμένη να δείξω σωφροσύνη και τόλμη. Αυτό που πρέπει να ξέρουν οι Έλληνες πολίτες είναι ότι οι αλλαγές για τις οποίες μιλάμε δεν είναι αποσπασματικές».

Ο ΣΤΟΧΟΣ ΕΠΕΤΕΥΧΘΗ... ή «άλλοι αυτοί που περνάν στο Πανεπιστήμιο και άλλοι αυτοί που περνάν στα ΤΕΙ» (Άννα Διαμαντοπούλου )

Απο τους Τεχνολόγους Γεωπόνους


«…Θέλω δε να σας υπενθυμίσω ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια και σύμφωνα με πολύ σοβαρά στοιχεία που έχουμε, μαθητές οι οποίοι ήταν κάτω από τη βάση, πολύ κάτω από τη βάση και με σχετικά μικρό βαθμό απολυτηρίου, δεν εμποδίζονταν από το να βγαίνουν σε χώρες του εξωτερικού και να γυρίζουν με πτυχία σχολών με πολύ υψηλό βαθμό ανταγωνισμού στην Ελλάδα. Επομένως, είναι σωστό να μην έχουμε μια "υποκριτική" προσέγγιση, γιατί είναι πιο ανατριχιαστικό το να πούμε κάποια στιγμή ότι δεν θα έχουμε εμποροπλοιάρχους ή δεν θα έχουμε ανθοκόμους ή δεν θα έχουμε ανθυποπυραγούς, ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά με απολυτήριο λυκείου να έχουν αυτή τη δυνατότητα επιλογής και προσπάθειας».

Άννα Διαμαντοπούλου (http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=26500948)

Η συνέχεια ΕΔΩ


Τετάρτη, 25 Αυγούστου 2010

Μεγάλη πτώση των βάσεων, λόγω της κατάργησης της βάσης του 10

Απο το ΑΠΕ-ΜΠΕ
25/08/2010


Η μεγάλη πτώση των βάσεων, κυρίως στα ΤΕΙ, λόγω της κατάργησης της βάσης του 10 είναι ένα από τα χαρακτηριστικά των φετινών Πανελλαδικών.

Μετά την ανακοίνωση των βάσεων η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παραχώρησε συνέντευξη Τύπου.




Για διορθωτικές παρεμβάσεις στο ισχύον σύστημα Πανελλήνιων έκαναν λόγο τόσο η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου και ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος.

Οι παρεμβάσεις θα ανακοινωθούν τον Οκτώβριο, ενώ οι μαθητές που θα φοιτήσουν του χρόνου στην πρώτη τάξη Λυκείου θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα εξετάσεων, το οποίο θα εφαρμοστεί το 2013-2014.

Οι διορθωτικές παρεμβάσεις θα αναφέρονται στη σύμπτυξη των εμπλεκομένων στη διαδικασία των εξετάσεων και στον περιορισμό της χρονικής διάρκειάς τους, δεδομένου ότι σήμερα πάνω από 30.000 απασχολούνται σε διάφορες επιτροπές, ενώ επί δύο μήνες ο μηχανισμός του υπουργείου Παιδείας διατίθεται για τη διεξαγωγή εξετάσεων.

Ο κ. Πανάρετος τόνισε ότι η φετινή διαδικασία των Πανελλήνιων ήταν από τις καλύτερες των τελευταίων ετών.

Διευκρίνισε ότι παρά την κατάργηση του «10», έμειναν 4.000 κενές θέσεις, ενώ πέρυσι ήταν 20.630.

Όσον αφορά τη μεγάλη πτώση των βάσεων, που είχε αποτέλεσμα να εισάγονται υποψήφιοι με πολύ χαμηλές βαθμολογίες, ο κ. Πανάρετος τόνισε, ότι περίπου το 90% των παιδιών έχουν μια θέση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και απομένει πλέον στα Ιδρύματα, να τους δώσουν τα εφόδια που χρειάζονται.

Τόνισε όμως ιδιαίτερα, ότι το φαινόμενο αυτό οφείλεται και στο γεγονός, ότι λείπει μια ενδιάμεση μεταλυκειακή βαθμίδα στον τόπο μας.

Η κα Διαμαντοπούλου σχετικά είπε ότι, διαμορφώνονται συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης σε ορισμένα τμήματα και ζήτησε, να μην έχουμε υποκριτική αντιμετώπιση στο θέμα, δεδομένου ότι πολλοί μαθητές που ήταν κάτω από τη βάση, έβγαιναν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και επέστρεφαν στην Ελλάδα.

Ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων ήταν φέτος 106.189, ενώ πέρυσι ήταν 92.426 και συνολικά εισάγονται 84.368, ενώ το 2009 είχαν εισαχθεί 68.794 υποψήφιοι.

Οι εγγραφές των επιτυχόντων θα γίνουν από 13 έως 30 Σεπτεμβρίου

Δευτέρα, 9 Αυγούστου 2010

Σχετικά με Προκύρηξη του ΥΠΕΚΑ

Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε από την προκήρυξη και της Μπιρμπίλη μόνον οι ΠΕ και οι ΔΕ της κάνουν για δουλειά!!!
http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=1GzFSxY0KuA%3d&tabid=475
Άλλωστε, οι σύμβουλοί της από ποιά κατηγορία εκπαίδευσης άραγε να προέρχονται, για να της πούν ότι υπάρχουν και οι ΤΕ στις επιστημονικές κατευθύνσεις που ζητάει...

Σταύρος Κυριαζής



Σάββατο, 7 Αυγούστου 2010

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠ.ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Ερώτηση πρός την Υπουργό Παιδείας , κα Άννα Διαμαντοπούλου, κατέθεσε πρό ολίγων ημέρών στη Βουλή, ο πρώην Υφυπουργός Παιδείας κος Σπύρος Ταλιαδούρος, σχετικά με τα Επαγγελματικά μας Δικαιώματα. Παραθέτουμε επίσης και τη σχετική απάντηση του σημερινού Υφυπουργού Παιδείας κου Γιάννη Πανάρετου .

0804101039001


Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010

Η ποιότητα στην παιδεία έρχεται μέσω ROI...

Του Σταύρου Κυριαζή


Όταν η παιδεία έπαψε πλέον οριστικά να αξιολογείται με τα συνήθη ακαδημαικά κριτήρια
και αποτιμάται τώρα με τη μέθοδο ROI (return of investment), τότε σίγουρα "την έχουμε βαμμένη"!!!

Διαβάστε τι γράφει το άρθρο του business week, επί λέξει:
http://images.businessweek.com/ss/10/06/0628_payscale3/index.htm?chan=rss_topSlideShows_ssi_5

"...If you pay more, you get smaller classes, better teachers, a more prestigious pedigree, and fancier digs.
But does high price translate into a lifetime of earning power for college graduates? Not always.
To determine what a college degree is worth, PayScale examined its database of 1.4 million pay reports from individuals who used its online pay-comparison tools and calculated a 30-year net return on investment for more than 500 schools...".

Έτσι ακριβώς! Το PayScale αξιολογεί τα πάντα στο μέλλον!!!
Βέβαια -θα μου πείτε- για ποιά ποιότητα και ποιά παιδεία μας μιλάς και ποιά ακαδημαικά κριτήρια? Σε κάτι απλά κολλεγιάκια αναφέρεται το άρθρο!

Λάθος κάνετε! Δείτε τον πίνακα κατάταξης στη συνέχεια και θα καταλάβετε!!!
Το εργαλείο το βρήκαμε!
Ωραίο όνομα, πάντως! PayScale...

Για δείτε τώρα τη μεθοδολογία, αλλά και τον πίνακα κατάταξης των 50 πρώτων (σε interactive chart παρακαλώ): http://www.businessweek.com/interactive_reports/bs_collegeROI_0621.html


Methodology: The study, by PayScale, uses pay reports from 1.4 million graduates from U.S. colleges and universities supplied through online pay comparison tools in the past year. The study used pay reports from only full-time U.S. employees with bachelors degrees and no advanced degrees, and pay reports averaged about 1,000 for each of the 554 schools in the study. To calculate the 30-year net return on investment on a college degree from each school, PayScale first combined the median cash compensation (salary and bonus) for graduates for each of the past 30 years. It then calculated the cost of the degree (excluding financial aid awards) by combining tuition and fees, room and board, and books and supplies for the number of years it takes most students to graduate from each school. From the compensation figure, it subtracted the cost of the degree and the estimated median pay for a hypothetical graduate for the same period plus an additional 4 to 6 years representing the time he or she would have spent in school. The resulting figure, in 2010 dollars, incorporates the school's six-year graduation rate, so that a school where graduates have a net return of $2 million over 30 years and where the graduation rate is 50 percent will have an overall net return of $1 million. Annualized ROI includes annual wage inflation of 4.3 percent per year. Net return and annualized ROI for state schools were calculated twice, using college costs for in-state and out-of-state students, and are listed separately in the table. Data on school type, graduation rates, and total cost were supplied by the Integrated Postsecondary Education Data System.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails